ලක්ෂනවලින් කියාපානා යමපාලනයේ චරිත ලක්ෂන දැක ගන්න...
ඊිනිව්ස් ලිපියට අටුවාටිකාවක්... නිර්පාක්ෂික සෝභිතාවතාරයෙන්
තිරිසනෙකුට වුවත්.... සතුරෙකුට වුවත්... ආත්ම ගෞරවයක් ඇති බව නොසලකන ගලබොඩ අත්තේ ඥානසාර වැනි පාදඩ මදාවියන් චීවරයක් ගත දරා භික්ෂුවකගේ වෙස් ගත්තද එවන් අයකු කිසිදා සැබෑ බුද්ධ පුත්රයකු වන්නේ නැත.
දුෂ්ට යටි අරමුණු ඇතිව සිවුරු ගත දරා ශාසනය තුළට පිවිස විනය පිටකය කඩකර බෞද්ධ දර්ශනය වනසන මෙවන් වූ පාදඩ මදාවියන් භික්ෂුත්වයෙන් නෙරපා හැරීමට මහනාහිමිවරුන් ඇතුළු නිසි බලධරයින් වහාම පියවර ගත යුතුය.
අධිකරණය තම කටයුත්ත හරියට කලත්.... පොලිසිය තම කටයුත්ත හරියට කලත්.... අපි අපේ වැඩේ හරියට කලා යැයි පවසන හෝ නොතකන ධර්මය නොදත් මෝඩ තකතීරු ඥානසාර හට මහ නාහිමිවරුන් රාජපක්ෂවරුන්ගේ සෙවනැලි වලට නොබියවද.... නිර්භීතවද... සංඝාඥාවක් නිකුත් කළ යුතුය.
එමෙන්ම ඥානසාර අපි යැයි හඳුන්වන අනිකුත් තක්කඩියන් සොයා විමර්ශනයක් ආරම්භ කළ යුතුය.
පාක්ෂික සෝභිතාවතාර විශ්වයේ සිට
පිවිසෙන්න අඩවියට සැබෑ වෙනසකට මුල පුරන්න
============================================
අනේ මැදගම අභයතිස්ස හාමුදුරුවනේ ‘විනය පිටකය’ උලපොනේ සුමංගලටත් කියා දෙන්න..! (Video)
-සම්පත් සමරකෝන් ලියයි-
-සම්පත් සමරකෝන් ලියයි-
(ලංකා ඊ නිව්ස් - 2018.ජුනි.18, පෙ.ව.2.45) ලංකාවේ නීතියට අනුව දඬුවම් නියම වූ ඕනෑම කෙනෙක් බන්ධනාගාරගත කළ පසු රැඳවියෙකි. එසේත් නැතිනම් බන්ධනාගාර රැඳවියකි. ජනමාධ්යවේදී ප්රගීත් එක්නැළිගොඩ ගේ බිරිඳ, සන්ධ්යා එක්නැළිගොඩ මහත්මියට අධිකරණය තුළ දී තර්ජනය කිරීම ඇතුලු වරද කිහිපයක් සඳහා කුප්රකට ගලගොඩඅත්තේ ඥාණසාරට වසරක සිරදඬුවමක් නියම කර එය මාස 6 කින් ගෙවී යෑමට සැලැස්වීය. ඒ පසුගිය 14 වනදා හෝමාගම අධිකරණයේ පැවති දීර්ඝ නඩු විභාගයකින් පසුව ය. එබැවින් මාස 6 ක බරපතල වැඩ සහිත සිරදඬුවම් නියම වූ ගලගොඩඅත්තේ ඥාණාසාර නම් භික්ෂුවත් (කහ සිවුර පටලවාගත් විගසම භික්ෂුවක් ‘සාධු’ කෙනෙක් වන්නේ නැති බවද සිහි තබා ගනු මැනවි) දැන් රැඳවියෙකි. දැන් ඒ ඥාණසාර නම් බන්ධනාගාර රැඳවියා ද අනෙකුත් රැඳවියන් හා සමාන බව බන්ධනාගාර නිළධාරීහු ඊයේ තහවුරු කළහ.
“බොහොම හොඳ අවබෝධයෙන් උන්නාන්සේ බන්ධනාගාර නීති රීතිවලට අනුව එයට අවශ්ය විදිහට අපිට සහයෝගය දීලා, බන්ධනාගාරයේ නියමිත ඇඳුම අපි මේ වන විට ලබා දීලා තියනවා. ඒක ඇඳගෙන ඒ කටයුතුවල නිරත වෙලා ඉන්නවා.” (බන්ධනාගාර කොමසාරිස්/ මාධ්ය ප්රකාශක-තුෂාර උපුල් දෙණිය)
එබැවින් දැන් නීතියට අනුව ගලගොඩ අත්තේ ඥාණසාර නම් රැඳවියා බන්ධනාගාරය තුළ දඬුවම් විඳින බව නිළ ලෙස ප්රකාශිතය. මෙයින් එක් පැත්තකින් කියැවෙන්නේ නීතියට යටත්ව දඬුවම විඳීමට ඥාණසාර සූදානම් වී ඇති බවය. ‘අපි අපේ රාජකාරිය කළා, උසාවිය ඒ අයගේ රාජකාරිය කළා, පොලීසිය පොලීසියේ රාජකාරිය කළා’ යැයි 14 වනදා බන්ධනාගාර බස්රථයේ දී ඥාණසාර පැවසුවේය.
2016.01.25 දින හෝමාගම මහේස්ත්රාත් භූමියේදී සංධ්යා එක්ණැලිගොඩ මහත්මියට බැන වැදී තර්ජනය කිරීමේ සිදුවීම සම්බන්ධයෙන් දණ්ඩනීති සංග්රහයේ අංක 386 සහ අංක486 යටතේ සාපරාධී අඩන්තේට්ටම් කිරීම සහ සාපරාධී බියගැන්වීම යන චෝදනා දෙකටම වරදකරු ලෙස ඥානසාර විසින් පිළිගෙන ජම්පරය ඇඳ දඬුවම විඳිමින් සිටී. එය ඉතා හොඳ ප්රවණතාවයකි. පහුගිය කාලය පුරාම ඥාණසාර විසින් පීඩාවට පත්කළ මිනිසුන්ට ‘යුක්තිය’ පිළිබඳව නැවුම් බලාපොරොත්තුවක් ඇති කරන්නකි. අනෙක් පසින් ඉදිරියේ දී එවැනි හිංසනයන්, ප්රචණ්ඩත්වයන් මුදා හැරීමට කුරුමානම් අල්ලන ඥාණසාර පන්නයේ සිවුරුකාර මැර වේශයන් කල්පනා කරන්නේ නම් ඔවුන්ට ඒවායේ බරපතලකම තේරුම් ගැනීමට වැදගත් මොහොතකි. අනෙක් ප්රධාන දෙය නම්, ඥාණසාරට වුව තමන් නැවතත් බුද්ධ පුත්රයෙක් වීමට අවශ්ය සිතීම් ඇතිකර ගැනීමට හොඳම වේලාවකි. හොඳම තත්ත්වයකි. කෙටියෙන් කිවහොත් ඥාණසාරට නැවතත් බුදුන් කියැවීමට මේ කාලය ප්රයෝජනයට ගත හැකිය. මෙය ඥාණසාරට අවශ්ය නම් ‘සාධු’ කෙනෙක් වීමට කල්පනා කිරීමට ද මොහොතකි.
‘සිවුර නොදමා දවස් 7ක් හිටියොත් ප්රශ්ණයක්’
-------------------------------
ඒ අතරතුර මැදගොඩ අභයතිස්ස විසින් මාධ්ය හමුවක් කැඳවා අපූරු ප්රකාශයක් කර තිබේ. එනම් ‘බන්ධනාගාරය තුළ සිවුර ගැලවීම විනය පිටකයට විරුද්ධයි, ඒනිසා ඒ පවුකාර වැඩේට අත ගහන්න එපා.’ යැයි ඔවුන් පවසයි. කුමන ආගමක ආගමික සම්ප්රදායක් ඇත්තේ ඒ ආගම්වල නියෝජිතයන්ට ය. එබැවින් විනය පිටකය අදාල වන්නේ භික්ෂූන්ගේ ක්රියාකාලාපයට අදාල විමසීම්වලටය.
-------------------------------
ඒ අතරතුර මැදගොඩ අභයතිස්ස විසින් මාධ්ය හමුවක් කැඳවා අපූරු ප්රකාශයක් කර තිබේ. එනම් ‘බන්ධනාගාරය තුළ සිවුර ගැලවීම විනය පිටකයට විරුද්ධයි, ඒනිසා ඒ පවුකාර වැඩේට අත ගහන්න එපා.’ යැයි ඔවුන් පවසයි. කුමන ආගමක ආගමික සම්ප්රදායක් ඇත්තේ ඒ ආගම්වල නියෝජිතයන්ට ය. එබැවින් විනය පිටකය අදාල වන්නේ භික්ෂූන්ගේ ක්රියාකාලාපයට අදාල විමසීම්වලටය.
මැදගොඩ අභයතිස්ස මෙසේ ද කියයි ‘කිසියම් භික්ෂුවක් අතින් වාචිකව හෝ වැරැද්දක් සිදු වූවා නම් තවත් එවැනි උපසම්පදා භික්ෂුවක් ඉදිරියේ ඒ පිළිබඳ සමාව ඉල්ලා නැවත එවැනි දෙයක් දේශනා නොකරන බවට කිව යුතුයි’ අභයතිස්සට අනුව ම ලියන්නේ නම්, විනය පිටකයට අනුව, බුද්ධ දර්ශනයේ ‘සියලු සත්වයෝ නිදුක් වෙත්වා’ වැනි ශිෂ්ට අදහස්වලට අනුව ඥාණසාර ක්රියා කළා නම් ජම්පරය ඇඳ හෝ හෙළුවෙන් හෝ අද සිරබත් කන්නට සිදු වන්නේ නැති බව අභයතිස්ස තේරුම් ගන්නේ නම් මැනවි.
අනෙක් පසින් යුක්තිය ඉල්ලා අධිකරණයට ගිය ස්ත්රියකට බැණ වදිමින් අධිකරනයක් තුළ ප්රචණ්ඩත්වය මුදා හල ඥාණසාරට විනය පිටකය මතක් කළ යුතුව තිබුනේ මීට වසර කිහිපයකට පෙර බවද අභයතිස්සට මතක් කළ යුතුයි. එසේම 2014 වර්ෂයේ අලුත්ගම පාරවල් හරස්කරමින් සිය අනුගාමිකයක් කුපිත කරමින්, මුසල්මානුවන්ට ‘අබ සරණයි’ කියමින් වෛරය වැපිරූ ඥාණසාරට විනය පිටකය කියා දිය යුතුව තිබුනේ එදා ය. දිගන ගැටුම ඇවිලී යන්න මොහොතකට පෙර එහි ප්රධාන වගඋත්තරකරුවන් හමුවට ගොස් සිටියදී ඥාණසාරය විනය පිටකය කියා දිය යුතු ව තිබිණි. ඥාණසාරගේ එවැනි හිංසනීය ලැයිස්තුව තවත් දිගුය.
අනෙක් පසින් මේ දිනවල ඥාණසාරගේ සිවුරුදාරී අනුගාමිකයන් සන්ධ්යා එක්නැළිගොඩ නම් ස්ත්රියට ආමන්ත්රණය කරන අයුරු සොයා බලා දැන්වත් ඔවුන්ට විනය පිටකය කියා දෙන්නැයි අභයතිස්සට කිව යුතුය. නැත්නම් ඔබට සිදුවන්නේ අනාගතයේ තවත් මේ අකාරයට ජම්පරය ඇන්දවූ පසු ‘සිවුර නොදමා දවස් 6 ක් සිටියහොත්, 7 වන දවස උදාවන විට ඔහුගේ ද භික්ෂූත්වය නැතිවනවා’ යැයි කීමට පමණි. අනෙක මේ තිබෙන්නේ රාජපක්ෂගේ සිහින ‘රජ කාලේ’ නොවන වගත්, වර්තමානයේ චීවරය ගලවා ‘ජම්පරය’ අන්දවන්නේ චීවරයට ඇති ගෞරවය නිසා බවත් අභයතිස්ස වැන්නෝ තේරුම් ගත යුතුය. මක්නිසාද යත් චීවරය යනු ඥානසාර වැන්නන්ගේ බූදලයක් නොවන නිසා ය. එම චීවරය හැඳි ගෞරවනීය මෙන්ම සියලු මිනිසුන්ගේ යහපත පතන ඒ වෙනුවෙන් වෙහෙසෙන භික්ෂූන් වහන්සේලා අපේ සමාජයේ තවමත් සිටින නිසාය. ඒ ගෞරවනීය ‘සාධුලාට’ අගෞරවයක් වන බැවින් චීවරය වෙනුවට මේ අශිලාචාර භික්ෂූන්ට නීතියට අනුව ජම්පරය අන්දවනු ලබන බවද අභයතිස්සලාට මතක් කර දිය යුතුය.
විනය පිටකය ‘උලපනේටත්’ කියා දෙන්න
------------------------------------
නිතියේ ආධිපත්ය අත්යවශ්ය බව පවසමින් පහු ගිය කාලය පුරා දූෂණ විරෝධී ව්යාපාරයක නිරත වූ උලපනේ සුමංගල පසුව ක්ෂණිකව එයින් ඉවත් වූයේ ය. පසුව ඥාණසාර සමග ගමනේ යනු දක්නට ලැබිණ. එදවස නීතියේ අධිපත්ය ඉල්ලූ උලපනේ අද නීතිය නිසි ලෙස ක්රියාත්මක කෙළ අධිකරණය විවේචනය කරමින් මෙන්ම අධිකරණයේ තීන්දුවට එරෙහිව ජනයා කුපිත කරමින් සිටින්නේ නරුම ලෙසය. බලන්න උලපනේ භික්ෂුවගේ ෆේස්බුක් පිටුව. එසේම දැන් හෙතෙම ජනාධිපති උපදේශකයෙකි. පසුගියදා ජනාධිපතිවරයගේ ජපන් නිළ සංචාරයේ මූලික භික්ෂුවක් වූවේද උලපනේ සුමංගලය. එසේම ආන්දෝලනාත්මක ලෙස ජපාන නිල සාකච්ඡාවක ඉදිරියේම සිටි දැන් රැඳවියෙක් වන ඥානසාර ජපානයට ගෙනයාමට පසුපස මෙහෙයුම සිදුකර ඇත්තේද මේ උලපනේ සුමංගල බවත්, ඒ සියලු දේ උලපනේ විසින් සිදුකරන ලද්දේ ඥාණසාරට එරෙහිව පවතින නඩු ගොන්නෙන් ඔහුව ගලවා ගැනීමට බවත් ප්රකටය. ඉන්පසු සිවුරු පූජා කිරීමට සැලසුම්කරන ජාතික උත්සවයක සංවිධායක කමිටුවක (අමාත්යංශයක) ඥාණසාර ප්රධාන භූමිකාවක් රඟ දක්වනු පෙණිනි. තවද ජාතික වෙසක් උත්සවය නිමිත්තෙන් ජාතික රූපවාහිනිය සංවිධානය කළ වෙසක් සතිය තුළ වූ වැඩසටහනකට එහි නිශ්පාදකයින්ටවත් නොදන්වා බණ කීමට ඥාණසාර පැමිණි අතර එය වැලැක්වීමට හැකි වූයේ එම නිශ්පාදක කණ්ඩායමේ තිබුණු බුද්ධිමත් භාවය නිසාය.
------------------------------------
නිතියේ ආධිපත්ය අත්යවශ්ය බව පවසමින් පහු ගිය කාලය පුරා දූෂණ විරෝධී ව්යාපාරයක නිරත වූ උලපනේ සුමංගල පසුව ක්ෂණිකව එයින් ඉවත් වූයේ ය. පසුව ඥාණසාර සමග ගමනේ යනු දක්නට ලැබිණ. එදවස නීතියේ අධිපත්ය ඉල්ලූ උලපනේ අද නීතිය නිසි ලෙස ක්රියාත්මක කෙළ අධිකරණය විවේචනය කරමින් මෙන්ම අධිකරණයේ තීන්දුවට එරෙහිව ජනයා කුපිත කරමින් සිටින්නේ නරුම ලෙසය. බලන්න උලපනේ භික්ෂුවගේ ෆේස්බුක් පිටුව. එසේම දැන් හෙතෙම ජනාධිපති උපදේශකයෙකි. පසුගියදා ජනාධිපතිවරයගේ ජපන් නිළ සංචාරයේ මූලික භික්ෂුවක් වූවේද උලපනේ සුමංගලය. එසේම ආන්දෝලනාත්මක ලෙස ජපාන නිල සාකච්ඡාවක ඉදිරියේම සිටි දැන් රැඳවියෙක් වන ඥානසාර ජපානයට ගෙනයාමට පසුපස මෙහෙයුම සිදුකර ඇත්තේද මේ උලපනේ සුමංගල බවත්, ඒ සියලු දේ උලපනේ විසින් සිදුකරන ලද්දේ ඥාණසාරට එරෙහිව පවතින නඩු ගොන්නෙන් ඔහුව ගලවා ගැනීමට බවත් ප්රකටය. ඉන්පසු සිවුරු පූජා කිරීමට සැලසුම්කරන ජාතික උත්සවයක සංවිධායක කමිටුවක (අමාත්යංශයක) ඥාණසාර ප්රධාන භූමිකාවක් රඟ දක්වනු පෙණිනි. තවද ජාතික වෙසක් උත්සවය නිමිත්තෙන් ජාතික රූපවාහිනිය සංවිධානය කළ වෙසක් සතිය තුළ වූ වැඩසටහනකට එහි නිශ්පාදකයින්ටවත් නොදන්වා බණ කීමට ඥාණසාර පැමිණි අතර එය වැලැක්වීමට හැකි වූයේ එම නිශ්පාදක කණ්ඩායමේ තිබුණු බුද්ධිමත් භාවය නිසාය.
මේ සියලු දේ පිටුපස උලපනේ සිටින අතර දැන් ඔහු අලුත් වටයකින් ඥාණසාරට ජනාධිපති පොදු සමාවක් ලබා දීමට උත්සාහ ගනිමින් සිටී. එළඹෙන 18 වනදා මිනිසුන් මුලා කරමින්, ජනතාව කුපිත වන අන්දමේ පෝස්ට් ශෙයා කරමින් ඥාණසාරට නිදහස පතා විවිධ රඟ දැක්වීම් සිදු කරමින් ජනාධිපති සිරිසේනට එය පෙන්වා, කෙසේ හෝ ජනාධිපති සමාවක් ලබා දීම උලපනේගේ සැළසුම ය. මේ රඟ දැක්වීමට සිරිසේන ජනාධිපතිවරයාත් හසුවන්නට ඉඩ තිබේ. ඒ දැන් යහපාලන ජනාධිපතිවරයා විසින් විවිධ ක්ෂේත්රයන් ඔස්සේ පෙන්නුම්කර ඇති තත්ත්වයන් නිසාය.
(බලන්න උලපනේගේ ෆෙස්බුක් පිටුව - ‘හෙනම ගහපන් තොට’ දැන් මේවා විනය පිටකයට ආදාල නැති දැයි අභයතිස්සගෙන් අසමුhttps://www.facebook.com/ulapanes/posts/1712792275436793 )
කෙසේ නමුත් ලංකාවේ අධිකරණය විසින් දී ඇති තීන්දුවට අභියෝග කරමින් ජනතාව කුපිත කරවීම තුළින් අධිකරණයෙන් පිටත තීන්දුව අභියෝගයට ලක්කිරීමත් බරපතල වැරැද්දකි. ‘තීන්දුව ගැන සෑහීමකට පත් වෙන්නේ නැති නම් ඉහල අධිකරණයකට යන්න’ හෝමාගම ගරු මහෙස්ත්රාත්වරයා එසේ කීවේ තීන්දුව ලබා දීමෙන් පසු ඥාණසාර විසින් ‘මට ප්රකාශයක් කරන්න ඕන’ යනුවෙන් බෙරිහන් දීමට ප්රතිචාර ලෙසය. එබැවින් උපදේශක සුමංගලලා කළ යුතු වන්නේ ඉහල අධිකරණයකට යෑමය. එසේ නැතිව ජනයා වීදි බැස්සවීමෙන් සහ ෆේස්බුක් හී වෛරී ප්රකාශ කිරීමට මග පාදන තත්ත්වයන් නිර්මාණය කිරීම නිසා, විනය පිටකය කියා දීම සඳහා මැදගොඩ අභයතිස්ස විසින් උලපනේ සුමංගල සොයා පැමිණියහොත් කම්පා නොවන්න.
කෙසේ නමුත් ‘කහ සිවුරේ’ බලය භාවිතා කරමින් නීතියටත් අභියෝග කරමින් හැසිරෙන, ඥාණසාර වැන්නන් සහ එවැනි මැරයින්ගේ පීඩාවට ලක්වූ බොහෝ දෙනෙකුට මේ ලබා දී ඇති නඩු තීන්දුව ‘යුක්තිය’ පිළිබඳ නැවුම් බලාපොරොත්තු ඇති කරන්නකි. නමුත් එය නොතරෙන සේ ජනයා කුපිත කරන ප්රචණ්ඩකාරී කහ සිවුරුදාරීන් සහ මැරයින් දැන්වත් සිය ආත්මය සුවපත් කරගැනීමට වෙහෙසිය යුතුයි. එසේ නොවුනහොත් බුද්ධ වචනය විනාශ කරන්නන් අන් කිසිවෙක් නොව වෛරීයත්වය වපුරන, යුක්තිය ඉල්ලන ස්ත්රීන්ට පරුෂ වචනයෙන් බැණ වදින නරුම ඔබම වනු ඇත. එය ඔබේ ආත්මයට කොහෙත්ම හොඳ නැත.
සම්පත් සමරකෝන්
විකල්ප කර්තෘ
විකල්ප කර්තෘ
No comments:
Post a Comment