Thursday, May 11, 2017

ලොව සිටිනා දක්ෂතම සටන් කරුවන් මිහිමත සිටියත් දැක ගැනුමට නොහැක සෝභිතාවතාර සේ...


සෝභිත අාතූරයා සත්පුරවැසියා ජි.ඒ.ටී. ලිවේරා මාස්ටර්ගෙන් බ්ලැක්බෙල්ට් Blackbelt 1st Dan ලබන තුරු (White- 1/11/111/ Yellow, Orange, Green, Blue, Brown) සෑම ග්රේඩින් එකකදීම පන්තියේ වැඩිම ලකුණු 94,96,98 අාදී වශයෙන් ලබමින් මේ වගේ කරාටේ සටන් ක්රම ඉගෙන ගත්තේ 70/80 දශකවල ලමා කාලයේදීයී. ස්ථානය කොළඹ කොටුව වරාය වෛත්යය අසල ශාලාවේදී හරියටම කියනවානම් වරාය අැමති අර්ජුනගේ මේ පාර වෙසක් තොරන කඩං වැටුන තැන. පරන වරාය කාරයන්ගෙන් අැහුවොත් දැන ගන්න පුලුවන් ඉස්සර එතැන කරාටේ පන්ති පැවැත්වුනාද කියල.


නමුත් මෙම උතුම් සටන් කලාව ඉගෙන ගන්නට මුලින්ම යන්න ඕනා කියල හිතුන හේතුව තමයි ඉස්කෝලේ හිටපු චන්ඩි කොල්ලෝ පාඩුවේ හිටපු අහිංසක අපිට දාන පාට්වලට රිටන් එක දෙන්නයි.

කෙසේ නමුත් සෝභිත අාතූරයා සත්පුරවැසියා කරාටේ ගැන කියන්න ගත්තේ කයිවාරු ගහන්න නොවේ. කරාටේ නැතහොත් උතුම් සටන් ක්රම කලාවන් යනු තමුන්ගේ කෙරුම්කාරකම් සමාජයට හෝ ලෝකයට පෙන්වීමේ අාභරන භාවිතාවක් නොවනා බවට පාඩමක් ඔබ සැමට කියා දීමටයි.

ඉතින් ඒ කාලේ මාත් ගියා හිටපියවුකෝ තොපිලට මරාටි ඉගෙනගෙන අැවිල්ල දෙන්නම් ජම්බු කියල ඔළුව උදුම්මවාගෙන කරාටි පන්ති.

ඉතින් කරාටි කිට් ගහගෙන පලමුව එක්සසයිස් දෙවනුව ප්රැක්ටිස් තෙවනුව ෆ්රීෆයිටින් පන යනවා ගෙදර එන්නේ මැරිල වගේ අපි අමාරුවෙන් හදපු අතපය උඹල ලේසියෙන් කඩාගෙන එනව මෙතන කියල අම්ම බැන බැන තෙල් ගානවා මල වදේ කන්කරච්චලේ. ඒත් අාසාව නම් ඉවර උනේ නැහැ පියාගේ වෘත්තීය අඩාල වූයෙන් මාහට පවුලේ බර කරට ගන්න සිදුව සටන් පන්ති යාම නවත්වන්නට සිදුඋනා මිස....

කෙසේ වෙතත් භාවාත්මක වූ මෙම සටන් කලාවන් හදාරමින් ඉදිරියට ඉහලට යන්න යන්න තවකෙකුට හිංසාවක් කරන්න තිබෙන සිතිවිලි වලින් අපව අෑත් කරවන්නට සමත් වෙනවා. සටන් හොඳින් ඉගෙන ගත්තහම ඔය රට වනසනා පාදඩවංශයා වගේ උන් මරන්න එක අැඟිල්ලයි ඕනා කරන්නේ. නමුත් සටන් කලාවන් කෙතරම් අද්විතීයද කියනවානම් (බ්ලැක්බෙල්ට් 1 සිට 10 දක්වා ශ්රේණි පසුකල විට හිමිවනා RedBelt තත්ත්වයෙහිද ශ්රේණි 1 සිට ඉහලින් ඉහලට පත්වන විට යමෙකු මරන්නට අව්ශ්යය නම් දෙනෙතේ බැල්මෙන් මෝහනය කර මරන්න පුළුවන් ඒ කියන්නේ පහර දී නොව කිරනයෙන් මැරිය හැක. නමුත් උතුම් සටන් කරුවෙක් කෙදිනකවක් තම කලාව අද කාලයේ සමහර කලා කරුවන් මෙන් ගණිකා වෘත්තියෙහි යොදවන්නේ නැත.

ලෝකයේ පහල උනු අග්රඝන්යය සටන් කරුවකු වන බෘස්ලීව ඔහුගේම ගුරා විසින් මරා දැමූ බවට කථා පවතින්නේ සිනමා රඟදැක්වීම් කරමින් මෙවන් වූ වැරදි බෘස්ලිද සිදුකල නිසා බව කියැවේ... නමුත් මේවායේ අැත්ත නැත්ත හරිහැටි මා නොදනී...

කෙසේ වෙතත් සත්පුරවැසියාගේ කථාව වන්නේ තමා ඉතා විශිෂ්ඨ අාකාරයෙන් සටන් උගෙන ගත් බවය. ඒ කෙතරම්ද යත් සමහර දිනවල ගුරු නොපැමිනෙනා දිනවල සිසුන්ට ‍පන්ති කිරීමට තමාව තෝරා ගැනීමේ භාග්යය ලද අභිත සටන් සිසුවා තමා වීමේ අවිහිංසක අාඩම්බරය සත්පුරවැසියා ලබා අැත.


ඒ නිසා සත්පුරවැසියාට ගෝඨා බැසින් මර්වියාවත් හැලපවංශයා කොහොමටවත් හක්කේ තියන්නවත් මදිය. මෛත්රී/රනිල්/SF/වන්ෂාෙට් එකෙන් නොකවුට් කල හැකිය. පව් හින්දා නිකං ඉන්නවා... හික්..

නමුත් දැන් සත්පුරවැසියා කිසිවෙකුටවත් සටන් අභියෝග නාෙකරනා ජාති,අාගම්,කුල,මල සියළු භේදයන්ගෙන් තොරව සැමට සාධාරන සමාජයක් බිහිකරලීමේ නොනිමි සිහිනය තුල දිගින් දිගටම හිඳිමින් අපවත් වී වදාල අතිපූජ්යය මාදුළුවාවේ සෝභිත මාහිමිපානන් වහන්සේගේ ඒ නොනිමි කර්තව්යය යථාර්තයක් කරවනු අටියෙන් විශ්වීය පරීක්ෂාවකින් අනතුරුව උන්වහන්සේගේ ඒ දේදුනු විප්ලවයේ ඉදිරි කටයුතු අඛණ්ඩව සිදුකරගෙන යාම උදෙසා තෝරා පත්කර ගත් අාතූරයා සත්පුරවැසියා දැන් උන්වහන්සේගේ ජීවමාන අවතාරයයි.. 

අැවැසිනම් පමනක් ප්රතිවාදියා මියැදෙන තුරු සටන් කල හැකි නීති සම්මත කාෙට ගාලුමුව දොර මහින්දගේ මැයිදින රැලියේ වේදිකාව යලි ඉදිකර ඒ මත හිඳ සම්මුඛ පරීක්ෂනයෙකින් තෝරා ගන්නා රියල් සටන් කාමියෙකු හා දෙදෙනාගෙන් එක් අයෙකු හෝ දෙදෙනාම හෝ මියෙන තුරු අවසානය දක්වා සටන් කරන්නට සූදානම් ජයරත්න මල් ශාලාවේ මිනී කාරය සහ පෙටිටිය පසෙක තබා... නීතියට වග නොකීමේ රාමුව තුල, කැමතිනම් කැමති අයෙකු හා...


කෙසේ වෙතත් තවමත් සත්පුරවැසියාට කියන්නට අැවැසි දේ කියැවුනේ නැත. ඔය කියපුවා විකාරය. සටනකදී ප්රතිවාදියාට පහර දීමම අවශ්යය නොවේ මෙල්ල කිරීමට. එක (Block) පාලනයකින් ප්රතිවාදියාගේ පහර දුන් අත හෝ පය කැඩී යාමට බ්ලොක් කල හැක. නමුත් ඒ කිසිවක් උතුම් සටන් කරුවෙක් භාවිතා නාෙකරයි. මෝඩයාට පහරදීමට අකමැති බලවතා පාවිච්චි කරනුයේ ගැලවිජ්ජාවය. ගැලවිජ්ජාව යනු නිවට කම නොව නුවනක්කාරකමය. මන්ද යත් නුවනක්කාරයා දන්නවා මෝඩ ප්රතිවාදියාට නැති වන්නට දෙයක් නාෙමැති උනාට තමුන් හට නැති වන්නට බොහෝ දේ අැති බව. ඒ නිසා සදාකාලික ජයග්රහනයන් උදෙසා නුවනක්කාරයා කිසිවක් නැති කර නොගනී තාවකාලික පරාජයන් බාර ගන්නට සිදු උවත්...


සටන් කලාව හැදැරීමේදී පාලනය සුවිශේෂී වේ. පාලනය නිසි ලෙස නොමැතිනම් ලකුණු කැපේ. ප්රහාරය එල්ල කල යුත්තේ ප්රතිවාදියාගේ රෝම කූපවල ගෑවී අාපසු මිස ස්පර්ශ වීම නාෙවේ. එසේ වූවොත් නීතිවිරෝධී(ෆවුල්) තත්ත්වයට පත්වී ලකුණු කැපේ. සත්පුරවැසියාගේ පාලනයේ තරම කෙතරම්ද යත් අනෙකුත් කොල්ලන්ගේ පා පහරවල් පපු පෙදෙසට වැදී විසිවී වැටෙනා කෙල්ලන් පසුව ගුරු විසින් සත්පුරවැසියාට යොමු කරන්නේ තමා තුල පැවති පාලන හැකියාවේ මහිමය නිසාය.

කෙසේ වෙතත් මේ සමග අැති වීඩියෝවේ දැක්වෙනා සටන්කාමී කෙල්ල තම අාත්මාරක්ෂාව උදෙසා ගනු ලබනා ඒ සටන් ක්රම සියල්ලම නිවැරදිය. සත්යය වශයෙන්ම ඒ කෙල්ලට ඒ සල්ලාලයින් සියල්ලම ඒ අාකාරයටම විනාශ කල හැක. ඔබ දුටු ඒ වීඩියෝවේදී එසේ වී අැත්දැයි ඔබට සැක සිතෙන්නට අැත. නමුත් ඒ කිසිවක් කිසිවෙකුටවත් සිදුවී නොමැත්තේ ඒ පුහුනු අභ්යාසමය අවස්ථාවක් වන බැවිනි. කැමරාකරනය අවසන් වූ සැනින් ඒ සියල්ලෝම අපූරුවට නැගිට සිනාසෙනු අැත.

එමෙන්ම දක්ෂ සටන් ශිල්පියෙකු කිසිවිටෙකත් තම ශක්තිය නාස්ති කර නොගනී. ප්රතිවාදියා ගව් ගනනක් දුරට විසි කරනුයේද, පොලවේ ගසනුයේද තමාගේ ශක්තිය භාවිතා කොට නොවේ. ද්වේශයෙන්ද, වෛරයෙන්ද පිරීගිය ප්රතිවාදියාගේම ශක්තිය අාපසු ඔහු වෙනුවෙන්ම හරවා යැවීමෙනි. මේ සමග අැති වීඩියෝව හොඳින් නිරීක්ෂනය කර බලන්න ඒ සටන්කාමී කෙල්ල වැඩිපුරම භාවිතයට ගන්නේ ප්රතිවාදීන්ගේම ශක්තිය නොවේද කියා.

නමුත් ලොමු ඩැහැගැන්වෙනා සටන් කලාවක සත්යය වූ පාලනය/සංවරය/හික්මීම/සංයමය(Control) සහ නිසි පුහුණුව එයයි. ඒවා නිසි ලෙස තේරුම් ගන්නට නම් ඔබ සටන් ඉගෙන ගත යුතුය. හැබැයි ඒ තක්කඩියෙකුගෙන් නොව අනිවාර්යයෙන්ම නියම සටන් ගුරුවරයෙකුගෙන්ම පමනි.

යහපත් ලෙස සටන් කලාව හැදෑරීමෙන් යමෙකු තුල දියුණු වෛතසිකයක් ගොඩනැගේ. ඒ වගේම සටන් ඉගෙන ගත යුතු වන්නේ තවකෙකුට හිංසාපීඩා කිරීමටද නාෙවිය යුතුය. එසේ වුවහොත් එය පිහිටන්නේද නැත. සටන් උගෙන ගත යුත්තේ තම අාත්මාරක්ෂාව සඳහා සහ වෛතසික/අාධ්යාත්මික දියුණුව සඳහා පමනි.

නමුත් අනුරාධපුරයේදී දක්ෂ සටන් කරුවෙකු එක පාෙරෝ පහරින්  මැරී වැටුනි. ඒ ඔහු තම සටන් කලාව ගණිකා වෘත්තියේ යොදවමින් සමාජ විරෝධී ව්යාපාර සිදුකිරීමේ අානිශංස ලෝපාලන සොබාදහම් මාතාවට පෙනී අැයගේ උදහසට පාත්රවූ නිසාය.

ලොව සිටිනා දක්ෂතම සටන් කරුවන් මිහිමත සිටියත් දැක ගැනුමට නැත සෝභිතාවතාර සේ...

ඒ ත්රාසජනක සටන් කලාව මෙම වීඩියෝවෙන් ඔබේ දෙනෙතින්ම දැකගන්න පිවිසෙන්න.

සෝභිත අාතූරයා සත්පුරවැසියා
2017/05/11